Golf II – Legenda Balkana

-

Golf II samo spominjanje ovog automobila donosi nam lijepa sjećanja. Bez obzira da li imamo veliko znanje o automobilima ili ne svi znamo kako izgleda i kako zvuči rad kvalitetnog Golfa.

Golf II je na Balkanu ostvario kultni status ono što je nekada bio Yugo, Golf II je postao i čak ostvario veći utjecaj na stanovništvo Balkana nego što je Yugo to ikada mogao da uradi. Jednostavno se radi o vrhunsko kvalitetnom autu koji je u isto vrijeme bio jeftin i povoljan za osobe s Balkana. Dijelovi nisu bili skupi, mnogi majstori su zbog same popularnost znali većinu stvari da poprave tako da se sve poklopilo.

Rađanje legende

Velikan auto industrije Volkswagen je prije više od trideset godina predstavio nasljednika slavnog Golfa I. Mnogi su govorili da je od Golfa II neće biti ništa jer je prvi član u ovoj novoj porodici Golf napravio toliki uspjeh kako u Njemačkoj tako i u cijeloj Europi.

Golf II
Golf II

Zanimljiva je činjenica da VW Golf II nije uspio da osvoji titulu automobila godine kada je počeo s prodajom, ova titula pripala je Fiatu Uno koji je osvojio titulu automobila godine 1984. Ipak bez obzira na ovu nagradu Golf II je ostvario rekordne prodajne rezultate, te se ovaj automobil i dan danas cijeni i veoma je tražen pogotovo u kvalitetno očuvanom stanju.

Iako je Volkswagen kao kompanija bila veoma uspješna Golf II je s rekordnim brojkama katapultirao VW u sami vrh auto industrije. Predstavljen je davne 1983. godine, a proizvodio se sve do 1992. godine. Skoro deset godina Golf II je vladao Njemačkom, a ogromnu popularnost stekao je i na Balkanu. Konkurencija jednostavno nije uspjela da za ovih skoro deset godina napravi automobil koji će se postaviti kao konkurencija Golfu II.

Motorizacija

U Njemačkoj najbolji se pokazao benzinac od 1. 6 litara koji je ovaj automobil činio savršenim. Omogućavao mu je pristojne brzinske prosjeke čak i na auto putu. S druge strane na prostoru Balkana najpopularniji je bio 1. 6 D s 54 KS koji i dan danas pokreće Golfove na našim cestama. Motor je imao sve što je trebalo našem tržištu, a to je dugi vijek trajanja i štedljivost. Kao što smo spomenuli ni održavanje nije bilo nešto pretjerano skupo, te su ovo razlozi zašto je Golf II postao toliki hit.

Vrhunac popularnost Golf II dostigao je početkom 90 – ih. Naime 1990. godine Golf II bio je najbolji automobil u svojoj klasi. Imao je najbolje ogibljenje, bio je najtiši, najstabilniji, imao je precizan mjenjač, te pored toga bio je veoma prostran automobil koji se moga koristiti za svakodnevnu upotrebu.

Međutim ako govorimo o vrhuncu motorizacije onda ne možemo a da ne spomenemo Golf II GTI. Osnovna verzija je imala motor od 1. 8 litara s dva ventila po cilindru i jednim bregastim vratilom od 107 KS i 175 Nm što je bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega deset sekundi. Danas ovo nisu impresivne brojke i one ne predstavljaju ništa specijalno, međutim u to vrijeme kada je Golf II bio na vrhuncu svoje popularnost ovo su bili nestvarni brojevi. Da jedan ovakav automobil koji je namijenjen za svakodnevnu upotrebu i nije bio niti blizu svijeta sportskih automobila proizvodi ove brojke i postiže ove rezultate.

Također tu su bili još nešto snažniji motori koji su se ubacivali u GTI paket, a radi se o motorima od 129 i 160 KS.

Golf II
Golf II GTI

Kao što možemo vidjeti to su te čari koje su Golf II pretvorile u kultnu legendu. Imao je sve od praktičnosti, performansi do udobnosti i održavanja. Bio je veoma povoljan što se naravno dopalo našem tržištu, a imao je sve za različite ljude. Oni koji su bili štediše i nisu ih zanimale velike brzine uzimali su dizel varijantu, dok su oni koji su ipak željeli malo snage odlučili se za benzinsku varijantu.

Ako ni osnovni benzinski motor nije bio dovoljan uzimala se GTI verzija koja je kreirala najbolji spoj između sportskog i praktičnog automobila za veoma malo novca.

0 0 Glasovi
Article Rating
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
0 Comments
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare

Zanimljivosti