Muslimani obilježavaju Kurban-bajram: Bajram šerif mubarek olsun

Centralna bajramska svečanost za Bosnu i Hercegovinu je održana u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu.Bajram-namaz i bajramsku hutbu predvodio je reisu-l-ulema Husein ef. Kavazović.

Kavazović je poručio da će “muslimani Bajram podijeliti sa svojim bližnjima i svima koji žive u duhu ibrahimovskog zajedništva”.

“Neka nas Božija riječ zbližava i neka nas pokornost Njemu ujedinjuje. Pozivam sve vjernike u našoj prelijepoj zemlji da oslušnu ovaj glas i da spoznaju njegovu ljepotu u vremenu zaglušujuće buke razjedinjavanja i destrukcije. Muslimansko hodočašće i Kurban-bajram su i naše prisjećanje na Božijeg poslanika Ibrahima (a.s.), i njegove blagoslovljene sinove, Ismaila i Ishaka. To je i podsjetnik na korijene svih objavljenih vjera: judaizma, kršćanstva i islama.

Te poruke zajedništva treba da izgovaramo i stalno ponavljamo, ne bi li se čule. Zato će muslimani Bajram podijeliti sa svojim bližnjima i svima koji žive u duhu ibrahimovskog zajedništva. Kurban-bajram čestitam svim muslimanima i muslimankama u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji i u bošnjačkoj dijaspori. Želim da ga u miru, sreći i berićetu dočekaju sa svojima najbližim i najdražim. Bajram šerif mubarek olsun!”, navedeno je u poruci reisa Kavazovića.

Kurbanski bajram, nazvan i praznik žrtve, muslimani slave četiri dana.

Ovaj praznik vezan je za obred Hadža, koji je jedan od pet osnovnih dužnosti muslimana.

Prvog dana Bajrama završavaju se ceremonije hodočašća Kabe u Meki, pa brojni hodočasnici masovno idu na ovo sveto mjesto.

Hadž su obavili i Adem i Rahima Grlica iz Konjica. Za Radio Slobodna Evropa kažu da im je to najvažnije u životu.

“Hadž je najljepši i najdraži u životu”, kaže Adem Grlica.

“Imala sam želju da odem. Hvala Bogu da sam dočekala da odem”, ističe Rahima Grlica.

Za vrijeme Kurban-bajrama muslimani kolju kurban (ovan, krava) i dijele ga sirotinji, komšijama i rodbini prema utvrđenim pravilima: trećina sirotinji, trećina prijateljima i komšijama, te trećina porodici.

Ostavljena je i mogućnost zadržavanja svega za sebe, kao olakšica onima koji izdržavaju velike porodice i nemaju dovoljno sredstava za to, a ipak bi htjeli da ispoštuju ovu dužnost. Klanje kurbana, odnosno žrtvovanje, prisutno je kroz sve svjetske kulture i civilizacije.

Sama simbolika Kurban-bajrama temelji se na žrtvi i bogobojaznosti.

​Uoči proslave Bajrama, spremaju se i tradicionalna jela.

“Kuhamo svu vrstu hrane. Najviše baklave i kadaif, meso i pečenje. Porodica se okupi, a dođu i komšije. Svi treba da se poštujemo, sve vjere”, poručuje Konjičanka Azemina Đudurija.

“Opšta poruka bi bila da cijenimo svoju porodicu, ukućane i bližnje, komšije svih vjera i nacionalnosti, jer ja ljude dijelim na dobre i loše, ljude i neljude. Da bi zajednici bilo bolje treba više pozitivne energije”, ističe Senad Šašić.

“Da se više družimo i poštujemo jedni druge, a djeca uče iz naših primjera”, navodi Dina Šašić.

Čestitke povodom Kurban-bajrama, vjernicima islamske vjeroispovijesti, uputili su brojni zvaničnici u regiji.

RSE