Kako u nekoliko sekundi prepoznati pravi domaći češnjak

Jedan od najmoćnijih i najzdravijih saveznika koje možete odabrati definitivno je češnjak. On je u hladnim mjesecima kralj zdravlja zbog glavnog sastojka alicina, a kako se odlično nadopunjava u mnogim jelima, jedino što još trebate znati jest kako odabrati onaj domaći


Znamo da je uvijek dobro birati domaće proizvode organskog podrijetla, a zbog njegova djelotvornog sastojka alicina, posebno je dobro potražiti i što svježiji češnjak. Predsjednica udruge Češnjak Mara Čuljak objasnila je za tportal kako to učiniti u nekoliko sekundi.

Prvo i najvažnije kod češnjaka jest da pogledate njegov korijen. Uvozni češnjak nikada nema korijen, a kod domaćeg je dugačak ili nešto kraći, ovisno o tome je li podrezan.

Iduće što trebate provjeriti je oblik jer domaći češnjak nikada nema pravilan, okrugao oblik.

Domaći češnjak uvijek ima korijen, intenzivan miris i nepravilan oblik

Treće i jednako važno pravilo je da ga uvijek pomirišete. Koliko god je glavica čvrsto zatvorena, uvijek ćete osjetiti taj poseban, intenzivan miris.

I posljednje, uvijek ga opipajte jer svjež češnjak ne smije biti mekan, posebno kada ga palcem pritisnete pokraj korijena.

Čuvajte ga u mrežici

Kako savjetuje Čuljak, bez obzira na to živite li u stanu ili kući, češnjak je najbolje čuvati u mrežici na prozračenom mjestu. Imate li primjerice smočnicu s prozorom, mrežicu objesite na zid, a ako je potpuno zatvorena, češnjak radije čuvajte na balkonu, da bude na zraku.

Posadite ga na balkonu

Osim u vrtu, češnjak možete posaditi i u dugačkoj posudi koju treba držati na balkonu ili terasi.

‘Češnjak koji je sada proklijao ili se polako suši posadite u posudu s razmakom na 20 centimetara. Posložite ga cik-cak i na proljeće ćete imati mladi češnjak, otprilike u vrijeme Uskrsa’, rekla je Čuljak.

Dodaje da ga tijekom zime praktički uopće ne treba zalijevati ako je na otvorenoj terasi ili rubu balkona budući da će od kiša i rose dobiti dovoljno vlage.

Pravi saveznik u borbi protiv prehlada i viroza

Mnogobrojnim studijama utvrđeno je da češnjak ima snažna svojstva antioksidansa, dobro utječe na imunitet, poboljšava krvotok, smanjuje kolesterol, a sve zbog kemijskog spoja alicina koji sadrži u sebi. Što sitnije sjeckate češnjak, on otpušta više alicina. Kako se termičkom obradom gubi djelotvornost alicina, nakon sjeckanja ga pustite da odstoji 10 do 15 minuta. Pozitivni aktivni spojevi će se aktivirati i zatim ga pripremajte dalje po želji.

Prema istraživanju National Cancer Institutea, preliminarne studije pokazale su da konzumiranje češnjaka može potencijalno smanjiti rizik od nekih drugih vrsta raka, posebno onih koje se odnose na probavni trakt. To su rak želuca, debelog crijeva, jednjaka i gušterače. Jedna druga velika studija provedena u Kini i objavljena u časopisu ‘Cancer Prevention Medicine’ pokazala je kako jedenje češnjaka nekoliko puta tjedno smanjuje rizik od raka pluća za čak 50 posto.

Tportal

Podijeli objavu

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here